May 28, 2005

Ulangtahun ke 26



Hari nih, genap usia aku 26 tahun.. hmm..kejap saja dah begini tua...rasanya baru semalam selesai mengambil peperiksaan UPSR...cepat betul masa berlalu..
Walaupun hari ini hari istimewa aku..tapi sebenarnya tak ada apa yang menarik berlaku.. Pagi2 dah kena pegi keja..terpaksa berlumba dengan lori untuk menguasai jalan kerana takut lewat sampai office..
Sampai office, bukak pc, terus siapkan Operation Procedure untuk part baru, kaset. Lepas tu mengantukk.. eeii..mengantuk betul hari nih.. semua keja aku rasa malas nak buat..kepala berpusing2, mata pun berpinau2... adooi laaa..
Semalam tengok M'sian Idol..lawak gile..aku kadang2 tak paham la diorang yang pegi audition tu..aku tak pasti apa sebenarnya yang diorang fikirkan tentang suara dan diri sendiri...ei..tak rasa malu ke masuk dalam tv untuk buat orang gelakkan kita? bagi aku, cermin diri sendiri adalah lebih baik daripada perasaan terlalu confident..aku tau suara aku tak sedap..untuk apa aku pergi audition? saja suka-suka? saja nak muncul dalam tv? saja nak glamer? atau saja nak test power? hihi...malunya kalau aku tengok diri aku sendiri bila terkial-kial menyanyi, terlupa lirik atau suara 'sangkut' masa menyanyi.. paling tak tahan ialah bila menyanyi dengan penuh perasaan dan mimik muka yang ganjil dimana hidung bergoyang-goyang, mata terpejam rapat, gigi bergerak-gerak dan otot muka berkedut-kedut..memang satu situasi muka yang mencemaskan orang (-_-;)
aku paling tak boleh terima sekali bila seseorang tu cakap "saya boleh menyanyi dengan baik, saya begitu konfiden sekali..saya telah meningkatkan mutu suara setaraf dengan penyanyi sebenar.."
Kalau dia betul boleh menyanyi dengan baik, tak apa lah..puas hati.. Ini tak, bak kata si Roslan "awak menyanyi melalui hidung...hnfff..nfffff!!" Pol mos pula cakap "bunyinya macam kucing berdengkur" dan macam2 lagi lah komen2 yang pelik.. Siap pulak tak puas hati dengan juri sebab komen yang buruk2 pada dia..aih... Adakah kau fikir suara kau begitu merdu sehingga perlu dipuji orang??
Sebenarnya aku memang suka tengok gelagat orang2 misteri seperti itu...cuma kadang2 aku jadi malu sendiri..kadang2, kesian pun ada..menyampah pun ada..tak puas hati pun ada...cemacam laa...aih...tepuk dada, tanya selera..
Sebut pasal selera, aku tak sabar nak balik rumah..Malam nih makan besar..family aku dah plan nak makan ikan bakar kat Anjung Batu sebab nak celebrate besday aku..yg tak bes tu, aku pulak yg kena belanja.. tak pe laa..sekali sekala..aku pun mmg dah lama nak ajak dorang makan2 kat sana cuma tak sempat aje.. kebetulan suami aku balik, boleh lah pegi makan sekali..
Oh! sekejap je dah pukul 5 lebih..beberapa minit lagi lagu jepun berkumandang menandakan waktu balikkk!!!!!! ok lah! jumpa lagi...

No comments: