November 16, 2009

Kan Bagus kalau jadi ikan Duyung....


*Pagi2 dah apdet blog. Nampak sangat takde keje pagi ni..hehehe*

Korang penah tak bercita-cita menjadi seorang ikan duyung?Err... maksut aku, berangan la.. nak jadi ikan duyung, ada ekor, boleh berenang dengan kepantasan maksimum dan mempunyai rambut mayang mengurai dan sering digossipkan dengan jejaka kacak diatas kapal...
Aku penah! aku penah!
hehe..

Tapi tu masa aku kecik2 la... masa aku sekolah rendah dalam darjah 2 ke 3 dulu.
Aku begitu obess (sebenarnya nak berkata obses) nak jadi seekor duyung sampai tahap setiap kali mak aku siang ikan, aku kumpul sisik dia dan letak kat kaki dengan harapan akan tumbuh sisik yang banyak dan kaki bertukar menjadi ekor ikan. (ya! ya! aku tau perkara ini sangat sia-sia)


Bukan tu je, dulu masa sekolah rendah kan kita ada kelas agama petang. Time sembayang asar jek, aku mesti ambik gelang getah yg kaler coklat tu untuk ikat hujung kain sembayang aku supaya ia kelihatan seperti ekor duyung. (-_-;)

Bila ustazah nampak, dia tanye kenapa? aku cakap nak jadi ikan duyung, terus aku kena rotan sedas..zasss!!aaii..


Tu sume kenangan kecik2 dulu la.. sekarang dah besar, i dah matang okeyy!!
Kenapa aku tetiba citer pasal ikan duyung? aaa... sebab wiken baru lepas nih, aku tengok cerita duyung lah.. Dyesebel tajuknye, di Astro Prima.

Cerita filipinos, tapi masih agak menarik utk ditonton. Kalo nak tengok, sapa yg tak keja atau boleh tengok tv kat opis, drama nih ada setiap isnin~rabu jam 2pm. Ulangan sabtu malam lepas drama poyo Kau & Aku tu..


Lepas tengok Dyesebel, tetiba aku rasa macam nak jadi ikan duyung balik semula laa.... !!! Tapi sekarang dah gemuk. Mesti dah tak boleh berenang pantas... paling laju pun 30cm sejam.. aiiih..

kensel lah! :P

8 comments:

Enny & Erwan said...

hahaha..i like!!!
Aku suka entry ko hari nie..
tetaip hari aku click nak baca ceta tebaru yang ko nak tulis tau..
X sangka plak ko ceta kisah duyung nie...sbb aku pun suka duyung..hehehehe

masa kecik2 sampai la besar aku masih mengharapkan nak menjadi duyung..(walaupun aku tau mustahil tapi aku suka...hahah)manyak ceta duyung aku tgk..dulu masa teenage sampai la kat university aku suka tgk ceta cartoon Little mermaid..bila dah bekeja aku tgk gak ceta Duyung keluaran KRU production..ceta philipnos nie pun aku layan..ntah la..kadang aku nak jadi duyung..kadang aku nak jadi puteri snow white..kadang cinderella..tapi x bule blah aku imagine kalo la aku dapat jumpa orang kerdil yang sekecik tapak tangan yang dapat menyiapkan segala kerja2 aku bila bangkit tidur...alahai mistaken identity btol!!!

Anonymous said...

aredeii...!!ko meroyan kenapa?tgk cm aku..masa kecik aku teringin nak jadik supeman...pasai apa?aku teringin nak pakai spenderr kat luar...kalo aku xada kuasa,saje jln2 pakai spender kat luar nti org kata aku pmpuan gila pulak!

PertMuffin said...

ennymulia : hahah! i like u also.. nampaknya kau pun ada cita-cita aneh semasa kecil.. *menjeling*


crook: kau tak pakai spender kat luar pun ko tetap gile. cuiihhh!!!

Umie Ibrahim said...

rupanye dari kecil kau sememangnye anak yang aneh!

PertMuffin said...

ZAPPPPPPPSSS!!!!! **libas umie dengan ekor duyung**

Anonymous said...

ala... ape lak nk jadi supermen.... along pun merepek je nk jd duyung..... owg nk jadi tinker belll.. sebabb badan dye kecik je... boleh jadi kurus,.,...... haha pastu dapoat kawin ngan peter pan.. hahahah... baru masuk akal

Anonymous said...

[B]NZBsRus.com[/B]
Dismiss Slow Downloads Using NZB Downloads You Can Easily Search Movies, PC Games, MP3 Singles, Applications & Download Them at Electric Rates

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]NZB Search[/B][/URL]

Anonymous said...

You could easily be making money online in the hush-hush world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat training[/URL], Don’t feel silly if you have no clue about blackhat marketing. Blackhat marketing uses little-known or not-so-known ways to build an income online.