April 18, 2005

Balik JB

Letih btul aku hari nih..penat..mengantuk...lapar..biji mata aku pun dah mula berpusing2..kepala aku pun terasa berat...pening btul..macam nih la rupanya kalau aku tak cukup tido.
Jumaat lepas, habis je keja..aku terus cabut balik JB. Balik umah suami aku..dia tinggal dengan family dia..aku balik JB naik bas aje..jimat sket..melaka-jb pegi balik kalo bawak keta mau habis rm100..aku naik bas pegi balik baru perabis rm24.60..siap boleh tido lagi...3 jam perjalanan...
aku abis je keja jumaat hari tu (kul 6ptg), abah aku dah tunggu..aku mmg suh dia amek aku sebab lepas tu dia kena hantar aku pgi melaka sentral..aku naik bas Jebat pukul 6.30 ptg. Naik je bas tak sampai highway aku tido..
Dalam pukul 9 mlm bas tu berenti rehat kat yong peng. dia berenti kat satu kedai makan misteri (sebelah lucky garden) kedai tu taukey cina tapi ada satu side tu jual makanan melayu la..seram btul aku dok situ..dia pasang lagu cina yang bunyi ala-ala dalam tokong...pastu ada pulak suara2 harmoni yang backup lagu tu..kira macam dikir barat cina laa..serius shit seram!! bulu tengkuk aku dah meremang2 dah..aku tak turun pun, dok je dalam bas...habis je lagu tu, sambung pulak lagu lain..lagu cina gak..lagi seramm dari yg mula2 tadi..aku rasa macam ada hantu cina berkeliaran je time tu...dah la gelap dalam bas tu..celake btul! yang buat aku rasa nak ketawa, tengah2 lagu seram2 tu..tetiba aje keluar lagu peterpan (dan mungkin bila nanti...bla..bla..blaa...) sampai habis pulak tu..aku rasa kan, mesti anak perempuan taukey kedai tu minat kat peterpan..tu yang dia tetiba record lagu peterpan dalam kaset lagu tokong ayah dia...hihihi!!
Bas gerak je, aku sambung tido balik..aku sampai jb dalam kul 10mlm..suami aku dah tunggu dah kat depan fucking donat kat larkin tu (eheh!). dia dah janji nak bawak aku makan bubur nasi kat sentosa..memang marveless!! teringat zaman masa mula2 bercinta dulu...ekeke...masa tu bulan puasa, aku balik je keja part time (masa aku keja kat jusco dulu) bila weekend aje, dia akan amek aku then kitorang pgi sahur makan bubur nasi kat sentosa..aku memang suka sangat makan bubur nasi..sedap wo! sikit punya banyak dia punya lauk sampingan..ada telur asin, kangkung goreng cili, ikan bilis dengan kacang, lobak asin, sambal bawang, ikan jeruk, lala berlada..huhhh!!! terangkat gua cakap luuu!! (air liur aku pun meleleh masa menaip semua ini)
aku sampai je umah mertua aku dalam kul 11 lebih..letih gile, lepas mandi, gedebak gedebuk aku terus tido..
Aku bangun je pagi tu dah dengar suara anak2 buah aku.. (anak kakak ipar aku) punyalah riuh rendah..padahal 3 ekor aje..diorang memang suka lepak umah mertua aku..pakcik2 ngan makcik2 diorang sume suka melayan..lagi pun, adik beradik suami aku sume muda2 lagi..dia anak yg ke 3/4(kembar) so yang bawah2 dia tu sume muda2 remaja lagi..jenis suka menyakat dan memanjakan anak buah...budak2 tu panggil aku auntie hawa..(diorang panggil azat, uncle Ajat) secara grafiknya, diorang lebih mesra dengan aku berbanding dilla..sebab aku selalu balik jb (selalu ke? rasanya baru sekali..hehehhe) lagipun, aku jenis suka melayan..dilla tu pendiam sikit..lagipun dia takde adik kecik..aku suka layan budak kecik sebab aku selalu kena jaga si bulat (amnan) dan si daging salai (insyirah) (P/S: KALAU KORANG PENAH BACA PENULISAN AKU SEBELUM2 INI, AKU PENAH CITE PASAL 2 ORANG BUDAK YG MAK AKU JAGA NIH)
Sementara tunggu suami aku balik keja (sabtu kan kerja 1/2 day), aku melayan la diorang..layan tgk kartun la, layan melukis la, layan main solek2 la..bengkok badan aku...penat tapi happy la jugak..yang best sekali, diorang belanja aku makan aiskrim roti..hihi! agaknya balas jasa la tu sebab aku temankan diorang main2.
Dlm pukul 1 lebih suami aku balik keja..aku teman dia makan tengahari...pastu dalam kul 2, abg ipar aku datang amek kakak ipar aku dengan anak2 dia...barulah senyap semula rumah tu....
aku yang dari tadi dah sikit punya mengantuk..tahan je mata..suami aku baru cakap 2-3 patah ayat, aku dah selamat berdengkur..heheee!!!
Lebih kurang pukul 5 ptg aku bangun. Mandi segarkan badan, pastu kemas la apa2 yang patut... pastu aku gosok baju sebab suami aku janji nak bawak aku jalan2 rumah kakak dia..
Mlm tu, lepas jalan2 cari makan, kami pun ronda2 la...lalu depan Xtra Larkin...nampak pulak fun park kat sebelah Xtra tu.. Teringat aku masa malam lepas aku bersanding kat JB 19hb hari tu...memandangkan aku takde cuti yang panjang, utk melepaskan gian sebab aku tak sempat pegi honeymoon, maka aku pun ajak la suami aku berpoya2 main funfair tu..aku memang suka games yang teruja mcm kat funfair tu...walaupun sebenarnya aku seram sejuk jugak nak naik, tapi aku tetap suka.. Macam2 yang aku main..aku lupa la nama game2 tu sume..ada satu tu, aku naik mcm spaceship...sekali tgk macam mainan budak2 tak cukup umur..sekali dah naik...punyalah laju!! macam nak tercabut kepala aku melawan angin...cina2 pompuan yang naik tu dah menjerit2 dah..aku mmg jenis, kalau takut aku tak jerit..aku pejam mata kuat2 aje..tapi mulut aku kumat kamit laa..mcm2 aku baca... kalau korang dengar aku menjerit tu, maknanya aku pura2 teruja la tuh!
lama pulak benda alah tu berpusing...aku ingatkan kejap aje..dalam 15 minit kot? aku pun tak perasan berapa lama...turun aje dari spaceship tu, aku dah terhuyung hayang dah...tapi menten lagi laa..yang kelakar tu, aku tgk suami aku dah siap muntah2..mana la aku tau dia tak boleh main game yang berpusing2 macam tu!! kalau aku tau baik aku ajak dia main baling dart atau baling gelang getah aje... hehe!!
tapi, walau apapun, memang aku seronok la malam tu...Game kat situ pun kira hebat2 la jugak..tapi tak boleh lawan la game yang kat Danga Bay tu....Aku tengok ada satu game tu macam bola lastik..Kiranya, kita duduk dalam bola tu, pastu dia lepaskan lastik tu ke udara..lastik tu mcm bentuk V la..tinggi tiang V tu je aku rasa dah dekat 100 ke 200 meter...bayangkan dia lambungkan bola tu ke udara (tambah lagi 200 meter..) huh!! mau jadi setengah kilometer keudara orang yang dalam bola tu melambung..kecut perut aku tengok!

Hm..balik je rumah, layan tv kejap, pastu terus tido.. Ahad? Tetap saja jadi hari yang membosankan jika terus-terus berada dirumah...! Malasnya nak menulis lagi..nantilah aku sambung... Sekian sajalah

No comments: