December 04, 2011

Tiram Segau RM6 Sekilo!

hello ols..

Pernah beli tiram segau? Penah? Segau tu apa?? eh lahabau, segau tu segar lah...! aku kan melake, melake sebut segau.. tak sebut segar (-_-;)/


Dulu aku penah berangan nak beli tiram segau kat Cold Storage (Kotamas - sekarang CS pun dah arwah dah kat situ), sebabkan mahal nau terus tak jadik.. koser! baik makan sos tiram aje :P

tadi aku pgi Telok Mas konon nak cari kupang utk lauk lunch.. pergi kat gerai kupang yg depan bustop kat SM Telok Mas tu (berdepan). Sekali tengok ada fresh oyster uols!!! ai teruja okey!! pastu tanya kat budak kedai tu berapa sekilo? dia cakap RM6. RM6????!!! Biau betul!!!! Aku makan kat simpli pish aritu 6 ekor dah RM24++, tadi aku beli sekilo ada 10-12 ekor..





Ekceli dah beli tapi tak tau nak masak.. Hahahaaiii!~
Lantak la... aku balik umah basuh2, kukus jap sampai kulit terbukak, check dulu isi kot2 ada mutiara tersesat (koff!!!), pastu baru buat kuah dia. Simple jah...asalkan ada kuah nak hirup2.. takde la hanyir sangat nak telan.. sos tiram + cili cincang + serai + air lemon + daun ketumbau + blekpepper. tu jeh...gaul2 masukkan air sikit kasi cair then tuang atas tiram yg ko dah kopek kulit separuh. SLURRRRpp!


isi dia gemuk kan??

bye!

No comments: