June 08, 2007

Makan Tengahari Yg Menyakitkan Hati



Aku baru lepas lunch dengan adik aku teh..hari nih Jumaat rehat panjang, so boleh berpoya2 lunch kat luar..dia blanje aku makan PIZZAHUT kat GIANT Bt Berendam MELAKA..
eeii!! geram betul!! lembab nak mampus...aku order express lunch (yang konon2nya 15 minutes aje tu! ) tunggu punya tunggu...35 min tak sampai-sampai aku punya makanan... dah 2 kali panggil budak yg ambik order tu tak dapat2 gak...hangin btul aku...
dah sampai pasta tu, ingatkan banyak sangat...setoet aje...eeihhh!! sikit macam tu pun berjam2 nak hantar....!! dah la tu, langsung tak sedap pasta dia......!! (mungkin aku makan dalam keadaan marah ataupun yg tukang masak tu tak ikhlas memasak..! )

dalam menu tu tulis kalau lebih 15 min nanti dia tolak rm 5 utk second order...kononnya la! ptuihhhh!!!! masa bayar tu aku complaint kat cashier tu...pastu dia jawab ,"sori la hari nih boss ada...sebab tu lambat... " helooo!!!??? boss ada la patutnya korang kena buat kerja lagi cepat...!!! what a stupid reason la mangkuk tu bagi...pastu takde bagi apa2 kupon ke vocher ke apa2 yg boleh redeem utk next order tolak rm5 tu..dasar pembohongg!!!!
geram btul aku...cemana ek nak buat report....siap kau PIZZA HUT GIANT MELAKA..lepas makan tadi dalam kepala aku asyik ingat nak complaint dalam blog aku nanti... *panas hati lagi nih*
aku tengok dalam resit siap tulis SERVICE CHARGE..korok la korang!! dah la servis lembab + lemau, lagi nak claim service charge....eeeii!!! ntah apa2 ntah...

mungkin sbb kitorang perempuan, so dia boleh berkotak katikkan... mungkin jugak sbb aku jenis malas nak bertekak, so aku setakat sound sikit aje...mungkin jugak sbb teh nak cepat so malas nak claim kelewatan diorang tu... tapi, apa pun, aku harap sangat kalau ada sesapa korang yg pgi makan kat sana, dan terkena servis ala pondan (oh! mmg ada pondan pun yg bekerja disana!) aku harap sangat korang sound dan tuntut hak korang sebagai pengguna..jangan biarkan PIZZAHUT GIANT MELAKA yg keparat tu untung dan buat sewenang2nya pada pengguna...
bagi aku, inilah kali terakhir aku makan kat sana...Jejak pun aku tak hingin lagi tempat macam tu..!! puihhhhh!!!!!!!

6 comments:

jiwajasa said...

erm... kesimpulannya:
1. boikot fastfood.
2. bawak2 la pandai memasak.
3. jangan minum air sambil berdiri.

PertMuffin said...

ye laa...mmg dah boikot dah sekarang sume fast food anjuran yahudi dan nasrani.

hari2 biasa aku mmg la membawa bekal dari rumah.. cuma jumaat saja tak sempat masak pada waktu pagi kerana dah sangat penat..

koff !!!! (-_-;)

jiwajasa said...

kenapa haru jumaat kau penat? apa yang ko buat pada malam jumaat? pasti lissa meragam pada malam jumaat,kan... lalalalla.... *jeling bonzer* ouh.. ada org bujang lah!

Elly Rocker said...

HEI! aku romen awek aku tidak kira malam jumaat ke malam apa! *indahnya melakukan maksiat*

PertMuffin said...

jahanam!!!! *jerling*

fara[the]bugbuster said...

heheh setuju! boikot pizza hut!... pengalaman yang sama kat Pizza Hut Tesco Ampang.. last last kitorg bangun jek terus kluar... servis diorg mmg lembab... *wink*

*ken salam sama itu lissa yang chomel*