June 16, 2007

Nasi Lemak..Buah Bidara...



hello semua! selamat pagi..dan selamat berhujung minggu...
seronoknya dah hujung minggu! dapat la berehat2 dan melepek dirumah bersama keluarga tercinte...!

tapi............hari nih aku OT...huwarghh!! pagi2 dah kena bangun... ikutkan kalau aku OT hari sabtu, aku bangun lewat sket dalam 6.30 pun takpe...tapi hari nih aku bangun awal.. tepat kul 6am aku dah bangun...

ini semua kerana misi 'nasi lemak'..hohoho! smlm suami aku nan tercinte itu tiba2 aje cakap nak makan nasi lemak...bukan nasi lemak beli, tapi nasi lemak air tangan aku sendiri.. seingat aku, dah lama juga dia berpantang nasi sempena misi anti boroi (cemburu sungguh aku melihat perutnya kembali ramping setelah sebulan berpantang nasi!!)....tup2 dia cakap nak makan nasi lemak...
tak sampai hati aku nak menghampakan dia...

smlm lepas kerja aku singgah Jusco beli segala bagai anasir2 yg terlibat dalam pembikinan nasi lemak.. malam tadi aku prepare sambal kerang. so subuh tadi aku cuma tanak nasi, panaskan sambal, potong timun, rebus telur dan kangkung, goreng ikan bulus (ikan kering yg macam ikan bilis besar sket tu) dan goreng kacang tanah.. aku hulur semangkuk kat jiran depan rumah aku tu (umah mak aku daaaa...!!) suku aku bawak bekal pgi kerja, separuh lagi untuk suamiku nan tercinte itu makan sepanjang hari ini sampai la aku balik umah kul 4pm karang.. cukup aku rasa (tu pun kalo kak cha tak sibuk kacau ayah dia makan laa..)...banyak gak aku buat tadi...

aih....makan macam2.... bila lah agaknya aku nak mula berdiet nih..!? *mengalirkan air mata sambil makan nasi lemak laju-laju*
kofff!!! (-_-;)

3 comments:

arieyya said...

nak jugakk..nampak sedap..tapi cam mana nak wa nasik lemak..

malammalam said...

org tu pandai masakkah??

PertMuffin said...

panggil la aku chef hawa..!!!