January 09, 2009

Ebi Anyone??

Hello semua..! selamat tahun baru.. aih! lambat btul aku wish..
cuti panjang hujung tahun sampai ke tahun baru. naik kerja dah lambat seminggu..
kerja pula bertimbun2.. jadi hari ini baru berkesempatan utk update.

Sempena tahun baru 2009 ini, aku ingin menghidangkan beberapa juadah pembukaan blog.
Enjoiss.!






Resepi Ebi Mayo (Salad Udang kekdahnye)

(A)
20 Ekor Udang Remaja (Kopek kulit)
1 sudu tepung
sedikit garam
sedikit lada sulah
sedikit blackpepper
sedikit parutan halia
(B)
3 sudu mayonis
1 sudu sos tomato
(C)
Salad

Cara: Gaul sume bahan A. Pastu goreng. Pastu angkat. Pastu tos. Pastu masukkan bahan B. Pastu gaul. Pastu susun atas salad. Nyum!yumm!
Sekian.

6 comments:

fara[the]bugbuster said...

bahan B tu sos dia ke pe? gaul tuh , gaul ngan udang yang dah di goreng ke?

PertMuffin said...

ye cik fara,
bahan B tu ekceli perlu digaul sekali dengan udang yg dah digoreng tu.. udang yg berlumuih tu bubuh atas salad pastu ngapp!! :D

fara[the]bugbuster said...

ohhh ok ok tepung tuh tepung biasa yg buat cucur tu ke? aku nak try buat nih... kalau sos tomato ganti ngan sos cili pon tarak hal gak kan?

PertMuffin said...

sebenaunye ko tak bubuh sos pun takpe.. bubuh mayo semata2 pun cukup! aku suka masam2, sbb tu bubuh tomato sos..
kalo ko suka pedas, jangan kata cili sos, ko bubuh cili padi pun boleyyyyy....!

Anonymous said...

kau nak buat semata2 utk aku fara? teharunye..koff!

PertMuffin said...

bukankah sepatutnya kau yg kena masakkan kami lauk pauk berkelas tinggi? *jerling*