January 19, 2009

Weekend Baking Project

Wiken lepas adalah wiken paling cemerlang dalam hidup kakcha kerana berjaya menconteng kapkek dengan jayanya. (-_-;)
Sebenarnya aku saja test power nozzle bentuk daun yg baru beli. Nozzle bunga aku ntah mana aku letak, bley tak hingat plak.. terpaksa la gunting je muncung piping bag tu pastu suh kakcha picit. so, ini la hasilnya dan resepi skali:-




RESEPI:-
Kapkek Seri Kelakar

200g mentega
200g gula halus
200g tepung
4 biji telur ayam
sedikit esen vanila atau apa2 perisa yg korang nak

Cara : Pukul gula + mentega sampai kembang. Masuk telur sebiji - pukul sampai kembang, pastu sebiji lagi - pukul sampai kembang, sampaila habis 4-4 biji. Jangan masuk serentak, nanti tak meletss! koff!
Last masukkan tepung + esen. godak2 sampai rata pastu masukkan dalam acuan cupcake.
Bakar pada suhu 160°C sampai masak.


Ratu makan bergaya dengan hasilnya. Dah conteng satu hal, pastu dia suh aku bubuh jellybeans pulak atas kapkek dia. Ngade occay!!?





(terserlah kemancungan hidung anak dara aku yg bergetah tu bila makan. hohoho!!)

Bagi memastikan baking projek kami berjalan dengan lancar, mat hensem nih siang2 dah kena kurung dalam boyan dia.



So gaiss...selamat mengcuppies..!~

No comments: