July 02, 2010

Gila Makan

1) Aiskrim Malaysia


Akhir2 ini memang sangat ketagih makan aiskrim malaysia..Ala, buat sendiri aje...
Teringat zaman kecik2 dulu.. best gile okeh! Kalau dulu2 minum perisa milo atau asam boi atau sirap bandung je kann.. Tapi dah dewasa ini nafsu makan makin berkualiti... harusss la cari flavour yg moden2 kan.. haha! Ok, ini aku buat perisa coklat (fresh milk dan koko van hauten) dan apple yogurt. Wohoo!~
Memang tersangat heaven nak2 kalau makan time dia separa keras.. maksud aku 50-50 antara nak keras & masih cair... yaampunnnnnn, hari tu aku sorang 6 btg bedal sekaligus.. hehei!

Hari nih plan nak buat flavour mango lassi & strawberry yogurt pula :D



2) Mee Kolok



Smlm tengah2 lapar boleh plak dapat maklumat dari junior studio aku, Zati & Fadzli yg sedang berpoya2 di Sarawak sedang menikmati juadah mee kolok..
Memandangkan Melaka takde mee kolok, aku pun menagih la resepi sana sini... Akhirnya dapat dari arieyya... balik keja terus singgah Jusco cari bahan dan naahhh... memang mavelesss okeh!
(p/s: TIQ, jadikkk kaa mi kolok aku nih?)


resepi nanti lain kali aku tepek.. hee.. tata!

4 comments:

Tiq said...

errrr....*pikir baik² dulu sbelum nak kasi komen nih*
hehehe ..kena rasa dulu br leh komen hehehe

sol said...

kekwaaaaaaaaaaaaaa!!!
aku rindu padamu *tipu tipu* hahhaaaha..

lama weih xselak blog, blog aku berlumut sudah..

weih aku penah pakai template ni dulu. nmpaknye citarasa kita sama hahaahaha..

itu saje mau ckp. nak mee kolok 1!!!

PertMuffin said...

tiQ : bila ko nk datang melaka?

sol : weihh! kau kemanakah? lama tak jumpa (ya..mcm pernah jumpa? (T_T) )
arituh kakcha tetiba ckp "bila ibu nak basuh solikezu?" aku pun teringat ko.. lama gile tak nampak minah nih.

sol said...

aku bertapa dalam gua lah! nak join ke.. jom. seronok juga ada byk mknn.. (taik kelawar mknn ke?)

sampai hati ko tak basuh solikezu. ko biarkan dia berkulat mcm blog aku jugak ye wakakaka..