February 14, 2011

Benangkan saja Gigi Anda...

Helo kau semua!~

Dah lunch?
Aku dah.. baru lepas makan sepinggan nasi berlauk daging kicap dan sawi putih masak lemak keledek. Sedap. Tapi tertekan. :

Hazab betul kalau makan daging. Mesti nak terselit. eeihhh!! *tarik2 rambut*


kalo kat rumah boleh la floss2 lepas makan. tapi kat opis takde stok floss..




Jangan kata floss, pencungkil gigi pun takde...






Sekarang nak buat sessi mengumpat floss dan pencungkil gigi. Korang suka guna apa? Aku?? Floss la kot... tapi aku tak pakai floss mahal pun, aku biasa bersihkan gigi guna benang aje.

Aku memang tak pandai guna pencungkil gigi. Semedang hujung dia patah pastu tertinggal celah gigi aku pula. Choii! Satu hal pulak nak kena keluarkan sisa pencungkil gigi tu pulak.. :P


Sebab aku kedekut jadi, aku rasa beli floss tu adalah perkara yg membazir. Sebab aku menjadikan benang sebagai galas ganti.


Satu yang bahaya guna benang nih kalo tak biasa boleh cedera gusi. Jadi teknik tekanan dan ayunan jari yang betul dan lembut diperlukan untuk membersihkan gigi secara telus.


Ok, sekarang nih aku sangat meradang sbb kat opis nih takde orang pun yang ada stok benang! (T_T)


Gusi aku dah sakit..


bye!

No comments: