November 03, 2009

Rumah Kami Ada Hantu Gigi !!!

Lokasi Kejadian : Rumah saye
Waktu Kejadian : Tengah Malam, bulan Syawal 2009.

nee...neee...neee...neee..~~*bunyi cemas dalam udara*

Baru2 ini aku overnite utk menyiapkan kek kelakar tempahan kastemer.
Waktu itu adalah sekitar 2 am.Tiba2 aku terdengar satu bunyi aneh seperti orang mengasah gigi.
Krek! krek! krek! sangat lamaaaaaa sampai tahap aku dah berpeluh dingin.

Aku pun cepat2 menyiapkan tugasan dan simpan hasil kerja dalam fridge serta mengemas tools2 yang terlibat semasa proses pembikinan kek kelakar.
Cepat2 aku tidur (tak sempat basuh kaki pun).

Esok pagi, aku bangun dlm 6am.Sewaktu nak minum air, tiba2 nampak serdak berwarna biru dilantai. Banyak..

Tengok2 tupperware kuih raya aku dah berlubang tahap boleh masuk kaki kakcha dalam tu!(T.T;)
Habisss reta akuuuuu!!!! *tarik2 rambut*

Aku ada melakukan beberapa siri penyiasatan dan post mortem terhadap bahan bukti. Tertuduh yang paling layak disabitkan dengan jenayah hantu gigi ini ialah : TIKUS!!

Kenapa rumah aku ada tikus?

Rumah sewa aku kan adalah jenis rumah teres zaman lama. Jadi, mmg tikus akan mudah mundar mandir melalui atap rumah dan singgah mencari rezeki dimana2 rumah yang berbau makanan. Tapi bila tahap satu makanan pun takde, mengapakah tupperware aku yang dikokak nye?!?? *mode tak puas hati*



SOALAN:
cemana ye aku nak halau tikus tanpa menyebabkan kematian dan mayat tikus bergelimpangan dalam rumah aku??



BAHAN BUKTI




huh!! tak dapat aku nak membayangkan cemana kalo kena gigit tikus...

10 comments:

z a t i said...

hui gila la. rumah aku ada tikus sejak buat extension belakang rumah. sebelum ni tkda pun, tp tak boleh marah sebab mmg kiotorg kot yg kacau penempatan dia.so, kitorg sekeluarga mmg stress pelbagai acara ritual telah kitorg adakan saban hari demi menghalau tikus, bukan budak lahir tahun tikus yakni aku.

tapi satu hari ayah aku diskaver yg tikus masuk rumah melalui lubang tandas.so, sejak hari itu kami sekeluarga diarahkan meletakkan perkara berat di atas lubang tandas setelah mandi.

taktaula jika mereka ada tikus versi malik nor yang bakal berjaya mengalihkannya kelak.

setakat ini, cara itu mujarab mengalahkan penghalau tikus gelombang digital yg dibeli dengan harga separuh oven cornell kau.

aqmal said...

gila ganas tikus umah kau kakwe. kau bagi die minum ali cafe ke? rabak taperware dibuatnye. ini bukan tikus tapi raksakse gorgon nih! ape nama tikus yg spesis besar sket tuh? menti? cencorot? koala bear?

rumah aku dlu pun tikus suka masuk ikut lubang tandas takpun lubang bwh pintu blakang.

bela la kucing. tp kucing terlatih. bukan kucing parsi yg suka buff kuku tau.

PertMuffin said...

tikus2 tu bergerak melalui bumbung.. cemana aku nak tutup bumbung dengan perkara berat? nanti cemana kami nak bernafas? *bercakap sia2*

apa mentera serapah halau tikus secara ritual?

PertMuffin said...

masalahnya..........
azat takut kucing (T_T;)

Anonymous said...

ni tikus yg baru balik dr klinik gg dgn memasang gg palsu dr gg piranha ni!saje a tu nk test power gg palesu baru,nak pasang gg baru kan kos die mahal mestila dia nk test power dulu. dah a test kat bahan mahal,'tupperware'tu.kalo dia test kat bahan pelestik dr kedai 2 inggit xpe gak.msti dia buat mahal ni!!wei longkong, kalo ko nk g claim bekas baru kat kdai tuperware msti tokey cine kdaitu buat2 ckp xada stock, dia msti ngeri siot!!l_crook

Umie said...

kau letak satu mayat tikus yg telah digigit oleh kau..pasti tikus2 lain kecut perut..pastikan bekas gigitan nampak jelas dan terang...sila awet dulu utk mengelakkan bau bangkai..

PertMuffin said...

cuhh! idea dan hujah korang mmg sangat merungsingkan!!

maini said...

cara penyelesaiannye mudah!kau ikut petua ni.kalau susah sgt nak lawan tikus tu,kau redho je la..kau letak tapawe2 tu susun berderet biar tikus tu tersindir.kalau tikus tu jiwa halus melayu dia pahamla..mesti dia malu sendiri,taknak tobek2 tapawe kau lg *nasihat sia2*(-_-;) alah bek..aku pn ada masalah tikus.aku biau je..tak larat hem dah..haritu aku racun,tegolek sekor.pastu dtg jgk balik kerabat2 yg lain membalas dendam.jd wats de yus?kau nak sgt duduk rumah aku tp taknak baya sewa kan!?ha dudukla kau situ ramai2..aku tak halalkan semua keturunan kau tikus bedebahh!!*ah!sendiri pun dah tunjuk sikap tertekan (T_T;)~~

PertMuffin said...

takde ke sapa2 manusia normal yang sudi tulis komen kat post aku kali nih?? *merasa diri sendiri semakin tertekan kerana dikelilingi ramai makhluk aneh*

aku ingat nak suruh adik rayyan pakai kostum tikus padi lah!
(-_-;)

Arieyya said...

hahahahhah benggong meni :p