January 06, 2010

KakCha sudah Bersekolah...!

(ah! gambar pasport pertama sejak dilahirkan)


Hello semua...

Rasa macam dah lama tak update.. Anak baru masuk sekolah tadika dah tak update seminggu.. kalau anak masuk sekolah rendah, sekolah menengah entah berapa lama tak update blog agaknya.... :P

Ok, sekarang kakcha dah masuk sekolah tadika. Actually, kalau ikut umur sebenar kakcha baru je berusia 4 tahun 1 bulan ++ ... tapi kalau ikut tahun kelahiran kakcha sudah pun di kira sebagai kanak-kanak 5 tahun.

kejap je dah 5 tahun! macam tak caya je perempuan yang aku kelek kehulu-kehilir dulu nih dah pun bakal jadi anak dara sunti. aaihhhh... **terus membelek2 kedut ditepi mata dan sekitar mulut**

Mari aku cerita pasal kakcha..

2-3 minggu sebelum sessi persekolahan dia asyik cerita pasal sekolah aje. Siap tau nama cikgu lagi.. Teacher Mimi katanya... entah bila dia berkenalan dengan cikgu sekolah tu aku pun tak tau.. agaknya mak aku la kot yg slalu bawak jalan2 pgi tadika tu (dalam taman perumahan aku je).

Paling tak boleh blahhh bila Azat dengan jayanya dapat bagi dia makan ubat batuk, ubat selsema dan antibiotik yang dimusuhinya sejak lahir dengan hanya mengugut nak bagi baju sekolah dia pada anak pakcik yg bawak lori sampah!! hebat kan?

Hari pertama melangkah ke sekolah memula ok, bersemangat waja.. Semua jiran2 aku yang dia jumpa disepanjang perjalanan ke sekolah tu di tegurnya.. Siap cakap "good morning! icha nak gi cekolah nihh..."
Sampai je sekolah, dia buat perangai.. melalak meraung tarik2 baju aku macam kena histeria. Ya ampunnzz... jatuh reputasi ibu okeh!! Yang Azat pulak boley plak nak bawak balik anak tu sbb kesian dia nangis2.... nasib baik la aku nih garang macam gengster... end up aku cepat2 suruh cikgu tutup pintu pagar sekolah dan ajak Azat balik...

2-3 jam lepas tu aku datang menyiasat balik kat sekolah secara senyap2.. aku dapati tiada lagi suara tangisan kakcha. Tengok dari jauh, nampak dia tengah tolong cikgu pungut mainan..
Kejap aje meroyan... pastu ok dah :)

Apapun....Ibu harap Lissa akan belajar dengan bersungguh2 dan jadi pelajar terbaik okeh?

Ok, ini gambar 1st day Kakcha ke sekolah. 1 hari je dapat pakaikan tudung.. balik tu cangkeh mangkeh tudung tu dia kerja kan... aku pakaikan baju sukan sbb belum dapat uniform.

aaah!! tiba2 rasa malas nak tulis..nanti lah aku sambung kemudian... bye!









7 comments:

Umie Ibrahim said...

comelnyer kakcha pakai tudung..

z a t i said...

budak merangkak atas meja mekdi dh nak pergi sekolah.

pertama kali kau aplod wajah jelita gbr pasport. kotidak manjang menjatuhkan reputasi anak2 sendiri dgn aplod gbr bukan2 yg bakal memalukan diri mereka dewasa kelak.

syabas hawa selaku ibu yg gengster.

PertMuffin said...

umie : sekali tu je la dapat pakai tudung... lasak benau dia nih, habis tudung serabai...

ZATI : aku tak tau nak terima kata2 kau sebagai satu pujian atau kritikan (=_=;)

preety-D said...

setuju dgn zatik!!!!

kekwe sile pikikan masedepan anak2 sebelom ko post ape2 di dunia saiber!!....

Elly Rocker said...

comel pula dia buat gaya paraawei itu

eim said...

alahai comelnye dia..
salam kenal key..

PertMuffin said...

sara : weh...sekurang2nya aku tak letak nama aneh berangkai-rangkai macam yg dibuat oleh pakcik suib untuk anak2 aku tau!! *zassssssssssssss*

selly maslin : *tunjuk2 diri sendiri* aku mmg comel juga..

iem : thanks sudi singgah :D