April 28, 2009

Norkiah ku yang Malang

p/s: Gambar tak berkaitan ini di ketik subuh tadi sebelum pergi kerja.. tak sangka ada permandangan begini indah depan rumah sendiri. depan rumah korang ade? ade? ade?? *muka kerek*



Hello gaiss..!
Lama tak apdet.
1) Malas
2) Bizi dengan Kapkek kelakar

Ah ya.. sebenarnya tujuan menulis kali ini adalah untuk mengadu-domba tentang perangai handphone aku yang dijangkiti virus sia-sia. Tertekan sungguh aku!
Kisahnye gini, aritu aku antar sms kat kazen aku. tup2 dia reply antar MMS bergambau. Aku ingatkan gambau anak2 dia.. jadi, aku yg berfikiran kudus ini pun bukak lah attachment pada MMS tu. Sekali dah bukak, VIRUS daaaa!!
Bedebah hokayyy!!

Modus operandi virus ini adalah dengan menyamar sebagai mangsa (contoh mangsa : hawa yang teraniaya) kemudian menyebarkan virus kepada sesapa saje yg menghantar sms kepada mangsa dan akhirnya bertindak merasuk handphone tersebut. Natijahnya, segala kredit medit yang terdapat dalam handphone yg dirasuk itu akan habis dibahamnya!
Hamlauuu sungguh! *mode sentap tak abis lagi*
OK, semalam aku dah try format balik handphone. Tak yah gi kedai.. korang pun boleh buat sendiri. (lepas nih nak bisnes format handphone pun boleh.. kalo cina kedai ambik RM35.. korang ambik RM30 sudeyy! kihikihkhh!!)
Untuk phone norkiah 3230 (dan seangkatan) sila guna teknik ini:-
1) salin semua data / no.phone rerakan atau movekan sume gambau / lagu ke dalam memori kad.
2) off handphone (pastikan bateri full ya!)
3) keluarkan memori kad (simkad tak payah)
4) kemudian sila tekan secara serentak butang ini :-
asterisk ( * ) + pick up button ( gambar phone kaler HIJAU ) + button no. 3
5) tekan button power (ON/OFF) tanpa melepaskan ketiga2 button tadi ( untuk tujuan ini sila minta bantuan rakan atau boleh guna gigi kalau anda seorang yang mahir )
6) handphone norkiah anda akan auto FORMATING
7) tunggu ± 5 menet dan kemudian handphone norkiah anda akan kembali ke posisi asal seperti keluar dari kilang. Ala-ala kelahiran semula kekdahnyee..
selamat mencube!
baidewei, aku dah cuba dah berjaya. tapi silap aku bila virus nih masuk balik setelah aku dengan suka-suki copy-paste sume SIM directory ke dalam phone aku. akibatnya, si virus lahabau tu masuk balik.. Nampaknya SIMKAD aku yg sebenarnya mangsa utama. Norkiah sentappz sangat okeh! terpaksa la format balik... (-_-;) ya... memang perbuatan yang sia-sia.
Ok, last skali permintaan saye terhadap semua rakan2 taulan, adik2 kumpat, ahlil gossip negara, sedara mara, rakan2 sekerja, peminat2 i (koff!!) dan sume la yang terlibat, harap dapat kemukakan no telepon anda untuk simpanan saye pd masa depan.
Sekian terima kasih.

2 comments:

sol said...

alamak saya tiada no kamu maka adakah entri ini sia2 saja ku membacanya? ekekeke ;p

adapun kasihan sungguh norkiah.. dan tuan punye norkiah juga huhu.. saya tiada norkiah, saya ada soni anak lelaki eric (??). agak menakutkan juga takut dia juga bernasib malang kelak huhu..

weih,
ada menjejak blog tulipku eh? tq hehe.. adapun itu ayam & ulat putih tiada dlm stokku buat ms skrg.. adakah kamu in rush? jika tidak, kalu ada nnti ku beritahu ye..

PertMuffin said...

kalau begitu, sila hadiahkan soni anak erik kamu kepada saya supaya pembacaan kamu terhadap entry ini tidak sia-sia. ohokk!!:D

ayam dan ulat putih tidak perlu rush. ada salah satu pun ok.
kalau ada sila beritahu.
satu lagi, baju kanak-kanak yang berkata-kata agak kul tiadakah?